• Nettseminar: Kunsten å motta og gi tjenester

Hvilke oppgaver har hjelpeapparatet? Hvor går grensene mellom privatliv og assistanse? Hvordan oppleves det å motta tjenester? RH-foreningen arrangerer nettseminar torsdag 31. oktober for å dele erfaringer om temaet.

• Verdensdagen for ryggmargsbrokk og hydrocephalus 2024

25. oktober er verdensdagen for ryggmargsbrokk og hydrocephalus (World Spina Bifida & Hydrocephalus Day). Årets tema er «Bygge bro sammen». Bli med å markere dagen!

• Nettseminar: Likepersonsarbeid

Hva er likepersonsarbeid? Hva kan man bruke tjenesten til? Hvordan er tjenesten organisert?
    RH-foreningen inviterer sine medlemmer til nettseminar torsdag 26. september.

• NAV Hjelpemiddelsentral akuttvakt

NAV Hjelpemiddelsentral har egen servicetelefon du kan ringe om du har akutt behov for reparasjon av ditt hjelpemiddel utenom ordinær åpningstid. Tjenesten har nå fått nytt telefonnummer som gjelder for hele landet.

• Nettkurs: Forberedelse til skolestart

Frambu arrangerer digitalt dagskurs 21. november for foresatte til barn med sjeldne diagnoser som skal starte på skolen høsten 2025. Kurset arrangeres i samarbeid med TRS og Senter for sjeldne diagnoser.

• En familiehåndbok om hydrocephalus

En tredelt bok om hydrocephalus. Boken er skrevet av en norsk familie som flyttet til Danmark i 2012 og med bakgrunn i personlig tilegnet kunnskap og erfaring. Boken kan nå bestilles gjennom RH-foreningen.

• Bli med og gjør en forskjell!

Gjennom mange år har RH-foreningen støttet rettighetsarbeidet i østlige Afrika. Du kan bli med på å sikre dette arbeidet ved å gi et bidrag til Aminafondet, foreningens eget fond hvor alle bidrag går uavkortet til bistandsarbeid.

• TRS kompetansesenter for sjeldne diagnoser

TRS jobber med kunnskapsspredning, forskning og veiledning på å leve med en sjelden diagnose. De ansatte har god kompetanse på ryggmargsbrokk og kognitive utfordringer.

• Stolthetsparaden 2024

Lørdag 8. juni arrangerer Uloba igjen Stolthetsparaden i Oslo sentrum. RH-foreningen deltar med egen fane i paraden og håper flere av foreningens medlemmer vil bli med! Oppmøte på Universitetsplassen klokken 12.

• Innkalling til årsmøte 2024

RH-foreningen innkaller sine medlemmer til årsmøte lørdag 29. juni 2024 kl 14:00. Det er mulig å delta digitalt for de som ikke har anledning til å møte fysisk. Påmeldingsfrist 15. juni.