Likepersonsutvalget

To hender mot hverandre formet som et fjerte med solen skinnende i midten.

Likepersonsutvalget organiserer og administrerer foreningens likepersonsarbeid, inkludert foreningens likepersonstjeneste.
Likepersonsarbeid er hjelp til selvhjelp blant mennesker som er i samme situasjon. Likepersonsarbeidet skal gi personer med funksjonsnedsettelse og deres pårørende et annet tilbud enn det fagpersoner kan bidra med. Forskrift om tilskudd til funksjonshemmede organisasjoner inneholder definisjoner av likepersonsaktivitet, likeperson med mer.

Utvalget jobber etter mandat fra hovedstyret og samarbeider med de andre utvalgene i foreningen.

Utvalget har ansvar for:
• Å rekruttere, lære og følge opp likepersoner.
• Å legge til rette for at alle likepersoner fører logg over sitt likepersonsarbeid og rapporterer inn til utvalget ved årsskifte.
• Å samarbeide med de andre utvalgene og fylkeslagene og bistår med å gjennomføre likepersonsaktiviteter.
• At listen over likepersoner er oppdatert.
• Foreningens lukkede facebook-gruppe der facebook-medlemmer kan stille, diskutere og svare på spørsmål.

Likepersonsutvalgets medlemmer

Eli Døvresødegård Skattebu