Fire personer stående bak en ung mann i rullestol ved siden av Liv Tørring sittende på huk.
2023 var deler av bistandsutvalget på prosjektbesøk til en av foreningens partnere, Spina Bifida and Hydrocephalus Association Uganda (SHAU).

Bistandsutvalget

Utvalget sammen med andre ansatte følger opp foreningens bistandsprogram som består av flere bistandsprosjekter i Sørøst-Afrika. Utvalget jobber etter mandat og arbeidsbeskrivelse fra hovedstyret.

Foreningen har drevet bistandsarbeid siden 1998. Arbeidet er finansiert av NORAD og en egenandel fra privat næringsliv og foreningen. NORAD-midlene blir kanalisert gjennom Atlas-alliansen, hvor foreningen er en tilsluttet organisasjon.
  • Utvalget følger opp foreningens bistandsprogram. Programansvarlig og daglig leder er medlemmer av utvalget.
  • Hovedstyret delegerer myndighet med arbeidsbeskrivelse til utvalget.
  • Programansvarlig har ansvaret for daglig drift av programmet, i samarbeid med daglig leder.
  • Programansvarlig rapporterer til hovedstyret ved hvert styremøte, og fortløpende til styreleder ved avvik i programmet.
  • Leder og medlemmer i utvalget deltar på seminarer og møter i Atlas-alliansen, og reiser på programbesøk ved behov.

Utvalgets medlemmer:
Leder: Ann-Eli Spiten
Eli Døvresødegård Skattebu

Njål Løvik
Rosaline Budde (Bistandsansvarlig)
Liv Tørring (daglig leder i RH-foreningen)