Ung kvinne i rullestol på toppen av et fjell. Sitter med ryggen til og ser utover fjellandskapet.

Gi meg vinger som bærer

I forbindelse med brosjyrematerialer til «Gi meg vinger som bærer» ble det også laget film om modellen. Filmen handler om overgangen fra ungdom til voksen. Vi møter unge med forskjellige diagnoser og får et innblikk i deres hverdag.
Utgitt 2016

Se filmen her
Passord: Vinger

Ikon filmrull

Å leve med ryggmargsbrokk

En informasjonsfilm (dvd) som handler om hvordan det er å leve med ryggmargsbrokk for barn og unge. Filmen viser kompleksiteten av diagnosen gjennom øynene til fire barn og unge, og har livskvalitet i fokus. Filmen har norsk tale.
Utgitt 2004

Filmen kan bestilles på e-post:
post@rh-foreningen.no

Liesje av Pierre Mertens

Når Liesje dør som elleveåring, står foreldrene tilbake helt uten ord. Det ble 11 års intenst liv med en tungt handikappet datter. Ti år etter sin datters død skriver Pierre Mertens sin historie. Utgitt på norsk av Ryggmargsbrokk- og hydrocephalusforeningen 2005.

Boken koster kr. 200,- og kan bestilles på e-post: post@rh-foreningen.no

En beagle akkurat som alle andre små beagler

En 24-siders malebok om shunting. Boken er utarbeidet på norsk etter en engelsk malebok fra Cordis Corporation. Den ble utviklet for å hjelpe barn med hydrocephalus (og deres søsken) til å bedre forstå denne diagnosen.

Boken koster kr. 40,- og kan bestilles på e-post: post@rh-foreningen.no