Aminafondet

En liten jente ved navn Amina.

RH-foreningen sitt Aminafond har fått navn etter en jente som heter Amina. Hun var det aller første lille barnet med ryggmargsbrokk foreningen besøkte i Afrika i 1989. Gjennom foreningen sitt over 20 år lange bistandsarbeid har vi fulgt opp en generasjon med barn med hydrocephalus og/eller ryggmargsbrokk.

I dag er Amina en flott ung kvinne som igjennom hele oppveksten har fått medisinsk oppfølging via helsetilbudet programmet har bygd opp. Amina og familien er aktive i hjemlandets ryggmargsbrokk og hydrocephalusforening, en viktig møteplass med andre i samme situasjon.

Alle bidrag til dette fondet går direkte til foreningens arbeid i Sørøst-Afrika.

Fondet har noen faste givere som har bidratt jevnlig gjennom mange år, og mange enkeltgaver har kommet inn. Alle gavene går uavkortet til programarbeidet. Store og små gaver gjør at vi kan bistå enda mer. Ønsker du å gjøre en forskjell? Benytt kontonr: 1720.22.11275 eller Vipps: 553764.

Skattefradrag

Alle som gir over kr. 500,- kan få skattefradrag. I 2023 er maksimalt beløp for fradrag for gaver til en enkeltorganisasjon satt til 25.000 kroner. Disse må være på RH-foreningen sin konto innen 31.12 det aktuelle året. For å få skattefradrag krever likningsmyndighetene at vi rapporterer inn beløpet sammen med giverens fødselsnummer. For bedrifter og organisasjoner må vi også ha organisasjonsnummer.

Ta kontakt på: post@rh-foreningen.no eller tlf: 410 08 257, dersom du ønsker skattefradrag.

Tusen takk for at du vil være med å bidra i vårt solidaritetsarbeid!