Denne invitasjonen er også sendt ut til alle medlemmene i målgruppa den 18. april. Vi har benyttet kontakt- og informasjonsopplysninger fra medlemsregisteret. Merk at det er kort påmeldingfrist – så meld deg på snarlig 🙂

Invitasjon til aktiv sommerferieuke 2023

Hvem: Medlemmer mellom 15-65 år med ryggmargsbrokk og/eller hydrocephalus
Hvor:  Skien fritidspark, Vestfold og Telemark
Når:   25. juni til 2. juli 2023

Program:

Vi ønsker å tilby dere en aktiv sommerferieuke som vil inneholde

• Sosialt fellesskap
  • Samtaler og erfaringsutvekslinger
  • fysisk aktivitet
  • forelesninger

Vi håper du skal le, fnise og få nye bekjentskaper, – og kanskje kjenne ekstra på en glemt muskel eller to. Vi håper også du skal utveksle erfaringer om å leve med ryggmargsbrokk og/eller hydrocephalus.

Aktuelle temaer for forelesning og samtaler kan være endringer i livssituasjon som hvordan (og med hvem) du bor, helse, utdanning og arbeid.
I fysisk aktivitet kommer vi til å oppholde oss både i vann og i lufta. Vi skal benytte badeanlegget og andre muligheter parken byr på som minigolf, tennis, gyrotrampoliner, shuffleboard og klatrepark med mere. Aktivitetsnivået blir tilpasset, uavhengig av alder og funksjonsevne

Oppmøte er søndag ettermiddag (25. juni) og hjemreise søndag (2. juli) fra kl. 12:00. Et mer detaljert program vil sendes ut til de som får plass.

Innkvartering:

Vi har noen få enkeltrom, noen tomannsrom, men flest flersengsrom. Bo sammen gjør vi for å ta skravling og bekjentskap til nye høyder.
– For noen fine minner vi skal lage sammen!

Bruk av enkeltrom på RH-foreningens arrangementer:
I utgangspunktet plasseres folk i dobbeltrom, men man tar høyde for at noen kan ha behov for tilrettelegging i form av enkeltrom. Andre som ønsker enkeltrom, må dekke mellomlegget selv.

Egenandel: Kr. 1000,- per person. Dette dekker opphold, aktiviteter, fullpensjon samt sengetøy og håndklær.

Reiseutgifter over 750 kroner dekkes av foreningen. Gi oss en oversikt over reisekostnadene ved påmelding. Ingen kan bestille reiser før dere har fått bekreftet plass.

Ledsager: Har du behov for å ha med ledsager (BPA/støttekontakt), må vi vite dette ved påmelding. Vi tar da en samtale med deg om hvordan vi legger til rette for dere begge i forhold til rom. Ledsager må i utgangspunktet ligge på fellesrom med andre ledsagere. Vi dekker opphold for ledsager.

Påmelding:

For å melde deg på, må du svare på alle spørsmålene i påmeldingsskjema aktiv sommerferie og sende til liv@rh-foreningen.no.

Vi har begrenset antall plasser!

Bindende påmelding med frist 1. mai 2023.

Svarskjemaet må sendes som kryptert epost, klikk her for hvordan du gjør det.
Du kan også sende som brevpost, men vi må ha påmeldingen innen 1. mai.

Mer informasjon om Skien fritidspark finner du her: skienfritidspark.no

Eventuelle spørsmål kan tas med Liv Tørring på telefon 410 08 257.