Invitasjon til aktiv sommerferie

Ryggmargsbrokk- og Hydrocephalusforeningen (RH-foreningen) inviterer unge voksne med diagnose til en aktiv og innholdsrik sommerferieuke.

Hvem: Medlemmer mellom 20-30 år med ryggmargsbrokk og/eller hydrocephalus
Hvor:  Skien fritidspark, Vestfold og Telemark
Når:   26. juni til 3. juli 2022

Program:

Vi ønsker å tilby dere en aktiv sommerferieuke som vil inneholde

·       forelesninger
·       samtaler
·       fysisk aktivitet
·       sosialt felleskap

Vi håper du skal le, fnise og få nye bekjentskaper, – og kanskje kjenne ekstra på en glemt muskel eller to. Vi håper også du skal være mer forberedt på utfordringene det ligger i å være ung voksen.

Aktuelle temaer for forelesning og samtaler kan være boform som «bo alene eller samboer», «kjøpe eller leie», «hvordan få pengene til å strekke til» eller «hvordan ta vare på meg selv». I fysisk aktivitet kommer vi til å oppholde oss både i vann og i lufta. Vi skal benytte badeanlegget og zip-line i tillegg til andre muligheter parken byr på som minigolf, fresbee-golf etc.

Oppmøte er søndag ettermiddag (26. juni) og hjemreise søndag (3. juli) fra kl. 12:00.

Innkvartering:

Vi kommer til å få rom i en helt ny del som åpner juni -22, med en flott takterrasse tilgjengelig. Vi har noen få enkeltrom, noen tomannsrom, men flest firemannsrom. Bo sammen på firemannsrom gjør vi for å ta skravling og bekjentskap til nye høyder – for noen fine minner vi skal lage sammen 😊

Egenandel: 1000 kroner per person. Dette dekker opphold, aktiviteter, fullpensjon samt sengetøy og håndklær.
Reiseutgifter over 500 kroner dekkes av foreningen. Gi oss en oversikt over reisekostnadene ved påmelding. Ingen må bestille reiser før dere har fått bekreftet plass.

Ledsager: Har du behov for å ha med ledsager (BPA/støttekontakt), må vi vite dette ved påmelding. Vi tar da en samtale med deg om hvordan vi legger til rette for dere begge i forhold til rom. Ledsager må i utgangspunktet ligge på fellesrom med andre ledsagere.

Mer informasjon om Skien fritidspark finner du her: skienfritidspark.no

Eventuelle spørsmål kan tas med Eirik L. Pedersen på telefon 90597899.

Skynd deg å melde deg på, ring gjerne noen venner i foreningen og bli med og lag tidenes sommerferieuke.
Det er begrenset antall plasser, vi praktiserer førstemann til mølla.

Bindende påmelding sendes til: post@rh-foreningen.no
Påmeldingsfrist: 21. april 2022.