Naturbilde. På andre siden av et vann ser en deler av bygden Ulvik. Grønn mark og fjell i bakgrunnen.
Foto: Atle Kristian Kolbeinsen

RH Vests høsttur til Ulvik

Tekst: Kristin Berg Hansen

Undertegnede ble valgt inn i styret til RH Vest på årsmøtet i mars. På første styremøte, der vi skulle planlegge året, ble det ytret ønske om en medlemstur til Ulvik i Hardanger der den nyvalgte bor. Og det ble det.

Fredag utover ettermiddag og kveld dukket 42 voksne, 3 babyer og en 4-åring opp på Brakanes hotel. Stemningen var stor allerede fra første stund, endelig var det mulighet til å treffes fysisk etter 1,5 år i «isolasjon».

Da de fleste var ankommet møttes vi i et stort grupperom og fikk informasjon om programmet for helgen, som besto av kajakkpadling/sykling, besøk på Haugesenteret og cidersmaking på en av gårdene i bygden. Etter møtet var det duket for deilig 3 retters middag.

Brakanes hotel er et gammelt og ærverdig hotell og ikke helt universelt utformet, så et par rombytter ble det før kvelden var omme. Men det fungerte stort sett bra med godt humør og velvilje.

Lørdag morgen spiste vi frokost når det passet. Min mann og jeg fikk lov å passe babyer mens foreldrene nøt frokosten. Praten gikk livlig rundt alle bord. Etter frokost kunne vi gjøre litt som det passet. Været var litt vekslende og grunnet sykdom ble det ikke kajakk og sykkel, men tror ikke interessen for det var stor likevel. Noen gikk tur i sentrum og snopte på butikken, noen satt og skravlet i resepsjonen og noen badet i bassenget. Det var nok deilig å ha en avslappende lørdag med likepersonsprat og avslapning.

Etter lunsj møttes de fleste til felles spasertur til en gård med cidersmaking. Der fikk vi smake flere typer cider og være med inn i lokalet der cider produseres.

Før middag møttes vi på møterommet og hadde en seanse med Kahoot. Det var bra med litt konkurranse og nerver i helspenn. Vinneren fikk en liten premie også. Etter quizen var det middag og sosialt samvær og likepersonsprat til langt ut på kvelden.

Søndag spiste vi frokost og så var det hjemreise for alle når det måtte passe den enkelte. De aller fleste virket fornøyde med oppholdet i Ulvik. Til og med hotellansatte fortalte i ettertid at flere hadde skrytt til dem også. Det er hyggelig når en tur blir satt pris på.

Styret gleder seg til ny tur med alle medlemmer i julebordsesongen.